روش تست دوربین آیفون تصویری

روش تست دوربین آیفون تصویری

روش تست دوربین آیفون تصویری

مشکل نداشتن تصویر در زمان تعمیر آیفون های تصویری، یکی از مشکلات رایج می باشد که در بیش تر مدل ها و برند ها دیده می شود. در این مطلب سعی داریم علاوه بر عیب یابی و تعمیر مشکل تصویر به شما روش تست دوربین آیفون تصویری را نیز بگوییم. با ما همراه باشید.

نداشتن تصویر در آیفون تصویری تمامی واحد ها

هنگامی که متوجه می شوید تصویر آیفون تصویری شما نیست و یا آیفون تصویری شما تصویر ندارد، بهتر است در گام اول از سایر واحد ها بپرسید که آیا آن ها تصویر آیفون تصویری را دارند یا نه. در صورتی که این مشکل همه گیر بود، بهتر است در ابتدا پنل بیرونی را بررسی کنید.

روش تست دوربین آیفون تصویری
بررسی و روش تست دوربین آیفون تصویری

نداشتن تصویر علاوه بر مشکلات ذکر شده به دو بخش آبی بودن تصویر آیفون تصویری و سیاه بودن تصویر آیفون تصویری تقسیم می شود. این مشکلات از سمت پنل بیرونی خواهد بود. از این رو در ادامه به بررسی این مشکلات می پردازیم:

  1. نداشتن تصویر در آیفون تصویری به دلیل خرابی پنل

پنل ها یکی از مهم ترین قسمت های آیفون تصویری به شمار می آیند. لازم است بدانید که به طور کلی پنل از سه قسمت تشکیل شده است که باید در زمان بررسی مشکل نداشتن تصویر در آیفون تصویری، این سه قسمت عیب یابی شوند:

  • برد اصلی پنل
  • برد دوربین پنل
  • کیبورد
  1. نداشتن تصویر در آیفون تصویری یک یا چند واحد

زمانی که متوجه می شوید تصویر آیفون تصویری را در یک واحد و یا چند واحد ندارید، نشانه ای از خرابی بودن پنل آیفون تصویری و یا برد پنل و یا دوربین آیفون تصویری می باشد. این مسئله بدان معنا است که خرابی از داخل واحد ها بوده و یا سیم کشی واحد ها با مشکل مواجه شده است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
نحوه کد دادن کدینگ سوزوکی

به طور کلی برای تست موارد گفته شده بهتر است به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم، فکر کنید:

نداشتن تصویر امکان دارد که از نقطه اشتراک سیم کشی آیفون تصویری چند واحد باشد. تصور کنید که چهار واحد توسط یک کابل به جعبه تقسیم هدایت شده اند و اگر همین چهار واحد تصویر آیفون تصویری را نداشته باشند، باید متوجه خرابی سیم اتصال این چهار واحد شد.

نبودن تصویر آیفون تصویری امکان دارد که فقط از سوی یک واحد باشد. در این صورت باید با جا به جا نمودن آیفون تصویری در داخل واحد با یک واحد دیگر خرابی در سیم کشی و یا خرابی آیفون تصویری را بررسی نمود.

نداشتن تصویر امکان دارد که گاهی اوقات اتفاق بی افتد. در این صورت ممکن است که اتصال نامناسب سیم ها منجر به این اتفاق شده باشد. هم چنین این امکان وجود دارد که خرابی موقتی دوربین پنل، باعث بروز نداشتن تصویر آیفون تصویری شود. در هر صورت باید اتصالات لحیم کاری شده و یا به طور کلی دوربین پنل تعویض شود.

نداشتن تصویر آیفون تصویری به دلیل خرابی آیفون تصویری داخلی

عدم مشاهده تصویر در آیفون تصویری، یکی از بیش ترین مشکلات به وجود آمده در تمامی آیفون های تصویری می باشد. حال که متوجه شده ایم مشکل از واحد است و یا یک مشکل همه گیر می باشد، باید دلایل نبودن تصویر را در آیفون تصویری بررسی کنیم.

آیفون های تصویری بر اساس عملکردی که دارند باید تصویر را از سیم های ورودی دریافت نموده و این تصویر را به برد تصویر جهت نماس منتقل کنند. حال این امکان وجود دارد که در زمان انتقال و یا تهیه ولتاژ، مشکلاتی به وجود آید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
تعمیرات تمام برند های آیفون تصویری

برد تصویر مانند برد دوربین از سه سیم ورودی بهره مند شده است. رنگبندی آن نیز مانند برد دوربین از رنگ های زرد، مشکی و قرمز تشکیل شده اند. رنگ های قرمز مربوط به ولتاژ عملکرد برد تصویر می باشد.

روش تست دوربین آیفون تصویری
نکاتی در رابطه با روش تست دوربین آیفون تصویری

آنالیز عملکرد سیگنال تصویر در برد اصلی

تصویر در ابتدا وارد قطعه هوک در جهت قطع و وصل کردن می شود. پس از وصل شدن، وارد تجهیزاتی مانند ترانزیستور می شود. در زمان عبور از برخی از قطعات، وارد سوکت ورودی برد تصویر و در انتها آنالیز در برد تصویر می شود.

آنالیز عملکرد ولتاژ تصویر در برد اصلی

ولتاژ، در جهت عملکرد برد تصویر نیاز می باشد. این ولتاژ در مسیر خود از رگولاتور ۷۸۱۲ و ترانزیستور TIP127 عبور می نماید. در رگولاتور ولتاژ ان ها به ۱۲ ثابت می شود و در ترانزیستور سوییچ می گردد. این ولتاژ در ادامه به دیود ها و در انتها به برد تصویر انتقال پیدا می کند.

چه قطعاتی باعث نداشتن تصویر آیفون تصویری در یک واحد می شوند؟

به طور کلی برخی از قطعات وجود دارند که باعث نداشتن تصویر آیفون تصویری در یک واحد می شوند:

  1. خرابی رگولاتور ۷۸۱۲
  2. خرابی دیود ها
  3. خرابی ترانزیستور TIP127
  4. خرابی قطعه هوک
  5. خرابی آی سی سوییچینگ برد تصویر
  6. خرابی خازن های برد تصویر
  7. خرابی رله تصویر در برخی مدل ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *