تعمیر شبانه روزی پکیج

تعمیر شبانه روزی پکیج

تعمیر شبانه روزی پکیج

شاید شما هم جزو عده نفراتی باشید که به تعمیر شبانه روزی پکیج نیاز دارید. شاید تصور کنید که این خدمات از سوی شرکت های تعمیر پکیج ارائه می شود. در صورتی که در این مطلب تصمیم داریم به شما آموزش دهیم تا در صورت نیاز تعمیر پکیج را به تنهایی انجام دهید.

اما پیش از هر کاری بهتر است با پکیج و ساختار آن آشنا شوید. با ما همراه باشید.

خدمات تعمیر شبانه روزی پکیج
تعمیر شبانه روزی پکیج

پکیج چیست؟

پکیج در واقع به نوعی از سیستم های گرمایشی و سرمایشی گفته می شود که در سال های اخیر توانسته است به عنوان جایگزین موتور خانه ها انتخاب شود.

پکیج ها دارای مزایای مختلفی و بی شماری می باشند. به طور مثال مکان و محلی مشخص را مانند موتور خانه نیاز ندارند و نصب، تعمیر و سرویس آن ها با سرعت بیش تری نسبت به موتور خانه های انجام می پذیرد.

همان طور که پیش تر گفته شد، پکیج ها دارای دو حالت زمستانه و تابستانه می باشند.  

در تابستان زمانی که آب را باز می کنید، پکیج روشن می شود و عملکردی شبیه به آبگرمکن دیواری دارد. اما در زمستان به دلیل این که باید گرمای شوفاژ ها، فن کوئل ها و… را تامین کند، کاملا متفاوت می باشد و می تواند گفت که به صورت مستمر و همیشگی روشن است.

معرفی قطعات پکیج دیواری

در این بخش از مطلب سعی داریم با معرفی قطعات پکیج دیواری، شما را بیش تر با ساختار این دستگاه آشنا کنیم. تا در صورت نیاز به تعمیر پکیج بتوانید به درستی آن را عیب یابی کنید و قطعه معیوب را سرویس و یا تعویض نمایید.

برد پکیج

برد به یک صفحه که معمولا رنگ سبزی دارد، گفته می شود. تمامی قطعات اعم از آی سی، خازن، مقاومت، رگولاتور و… بر روی این صفحه سبز رنگ که برد نام دارد، قرار گرفته اند.

از مهم ترین قطعات پکیج دیواری می توانیم به برد پکیج اشاره کنیم.  چرا که وظیفه اصلی پکیج به عهده آن می باشد.

برد پکیج وظیفه دارد تا ارتباط لازم را در بین تمامی قطعات در ساختار پکیج ایجاد نماید. هم چنین مدیریت ال سی دی روی پکیج را هم به عهده دارد و با همان ال سی دی هم می تواند تمام ارور های پکیج را به نمایش بگذارد.

از سایر قطعاتی که بر روی برد پکیج قرار دارند، می توان از فیوز، رله، آسی رگولاتور، آی سی، و ترانس نام برد.

جرقه

یکی دیگر از بخش های ساختار پکیج، جرقه می باشد. زمانی که ولتاژ ورودی چند برابر می شود، قوس الکتریکی به وجود می آید و با تماس با گازی که از شعله خارج می شود. باعث روشن شدن پکیج می گردد.

وریستور

به نوعی از مقاومت ها گفته می شود که اجازه ورود ولتاژ اضافی به درون دستگاه را نمی دهد تا از سوختن سایر قطعات حساس جلوگیری شود.

پمپ سیرکولاسیون

این نوع از پمپ در جهت تنظیم فشار آب گرم و گرمایش در ساختار پکیج کاربرد دارد. در بیش تر مواقع که فشار آب و یا گرمایش افت می کند، این پمپ باعث افزایش فشار آن می شود.

شیر اطمینان

شیر اطمینان یکی از قطعات حساس به فشار و دما در ساختار پکیج می باشد. در صورتی که آب به دمای بیش تر از حد خود برسد و یا حتی فشاری به این شیر وارد شود، شیر اطمینان باز شده و پکیج را تخلیه می کند.

ترموستات دود

ترموستات دود در واقع با نام سنسور دود نیز شناخته می شود. این قطعه در ساختار پکیج به کلاهک تعدیل متصل شده و زمانی که دودکش با مشکلی مواجه شود و نتواند به درستی وظیفه خود را انجام دهد، این سنسور به صورت خودکار پکیج را خاموش می کند.

فلوسوییچ

فلوسوییچ با نام کلید جریان نیز شناخته می شود. در مسیر ورودی آب به شوفاژ و رادیاتور قرار دارد و توانایی قطع و وصل کردن آن به صورت جریان الکتریکی را دارا می باشد.

شیر سه طرفه

شیر سه طرفه یکی از اجزای پکیج می باشد که وظیفه تغییر مسیر آب شوفاژ به لوله های آب گرم مصرفی و بالعکس را بر عهده دارد.

شیر پر کن

این نوع شیر برای پر نمودن آب پکیج مورد استفاده قرار می گیرد. محل قرار گیری این شیر در ساختار پکیج، بین پکیج و لوله آب سرد ورودی به پکیج می باشد. شما می توانید با باز کردن این شیر پکیج را تا حد مجاز پر کنید.

چگونه اقدام به تعمیر پکیج کنیم؟

توجه داشته باشید که پیش از تعمیر پکیج باید با ساختار پکیج به خوبی آشنا باشید. همین طور وظایف هر یک از قطعات استفاده شده در پکیج را به خوبی شناسایی کنید تا بتوانید به درستی به عیب یابی و تعمیر پکیج بپردازید.

در این مطلب تعمیر پارسیان سعی کرده است تا شما را با تمامی بخش های حساس و مهم استفاده شده در ساختار پکیج آشنا کند. در این صورت می توانید به راحتی به تعمیر پکیج در منزل بپردازید.

تعمیر شبانه روزی پکیج
خدمات تعمیر شبانه روزی پکیج
پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
تعمیرات پکیج با قیمت مناسب 
این نوشته در پکیج ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *