تعمیر آیفون تصویری کوماکس

تعمیر آیفون تصویری کوماکس

درود بر شما وقت بخیر
به تعمیر پارسیان خوش آمدید

تعمیر آیفون تصویری کوماکس

آیفون تصویری کوماکس (Commax) یکی از شناخته شده ترین برند ها در آیفون های تصویری به شمار می آید. این برند در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد. کشور ایران نیز یکی از مصرف کنندگان محصولات این برند می باشد. به همین خاطر برخی از دارندگان آن نیاز به خدمات تعمیر آیفون تصویری کوماکس پیدا می کنند.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با نکاتی در جهت تعمیر این آیفون تصویری آشنا کنیم و به مشکلات و ایرادات رایج آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

توضیحی مختصر در مورد شرکت کوماکس

شرکت کوماکس فعالیت خود را از سال ۱۹۶۸ میلادی (۱۳۴۶ شمسی) آغاز نمود. در حال حاضر این شرکت بیش از ۵۰ سال در زمینه تولید آیفون های تصویری فعالیت می کند. البته لازم است بدانید که در وهله اول، این شرکت فعالیت خود را با هدف تولید تجهیزات خانه هوشمند آغاز نمود.

امروزه شرکت کوماکس محصولات خود را به ۱۲۷ کشور جهان مانند ایران صادر می کند و جزو با کیفیت ترین محصولات می باشد.

تعمیر آیفون تصویری کوماکس شامل چه مواردی می شود؟

تعمیر این آیفون تصویری به طور کلی در ۴ دسته مختلف قرار می گیرد.

  • تعمیرات مربوط به گوشی داخل واحد
  • تعمیرات مربوط به پنل بیرونی
  • تعمیرات مربوط به کابل کشی
  • تعمیرات مربوط به قطعات جانبی مانند سوییچر، ترانس و…

در ادامه به بررسی هر کدام از موارد گفته شده به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

تعمیر آیفون تصویری کوماکس
خدمات تعمیر آیفون تصویری کوماکس در تهران

تعمیرات مربوط به گوشی داخل واحد

در زمان تعمیر آیفون تصویری یکی از رایج ترین و متداول ترین خرابی ها، خرابی گوشی داخل واحد می باشد. این بخش از آیفون تصویری از قسمت هایی به نام برد تغذیه، برد صدا، برد تصویر و کیبورد یا همان شاسی های روی گوشی که شامل شاسی درب باز کن، تصویر و… می باشد، تشکیل شده است.

خرابی هر کدام شامل بخش های مختلفی می شود و برای تعمیر آن باید قسمت های متفاوتی مورد بررسی قرار بگیرند.

تعمیر میکروسوییچ (هوک)

خرابی میکروسوییچ در آیفون تصویری با نشانه هایی مانند نداشتن صدای رفت یا برگشت، زنگ نخوردن آیفون تصویری، قطع نشدن تصویر در زمان گذاشتن گوشی در جای خود و رنگ خوردن ممتد آیفون تصویری همراه می باشد.

همین طور میکروسوییچ در آیفون تصویری به دو شکل ۶ پایه و ۱۲ پایه دیده می شود. این امکان وجود دارد که میکروسوییچ پس از مدتی دچار خاک گرفتگی شود که شما می توانید با کمی اسپری مخصوص آن را تمیز کنید. اما اگر مشکل آیفون تصویری شما برطرف نشد، باید برای تعمیر آن از یک تعمیرکار و یا تکنسین آیفون تصویری کمک بگیرید.

فرم ثبت نظرات مشتری

تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری

برد تغذیه یکی از مهم ترین برد ها در ساختار آیفون تصویری به شمار می آید. چرا که بدون برد تغذیه، آیفون تصویری هیچ عملکردی از خود نشان نخواهد داد. خرابی این بخش از آیفون تصویری یکی از رایج ترین خرابی ها محسوب می شود.

لازم است بدانید که این برد وظیفه برق رسانی به سایر برد ها را بر عهده دارد و امکان دارد که به دلیل نوسانات برق ورودی دچار خرابی شود.

عواملی که بر روی خرابی برد تغذیه تاثیر گذار هستند شامل نوسانات برق ساختمان، اشتباه بستن یا همان سری شدن دستگاه توسط نصب اشتباه، استفاده نکردن از ترانس مناسب در پنل ورودی و… می باشد.

قطعاتی که باید در زمان تعمیر برد تغذیه مورد بررسی قرار بگیرند شامل خازن ها، پل دیودی، ترانس و دیود می شود. به طور کلی برد تغذیه در آیفون تصویری دارای یک طول عمر مشخص می باشد که باید در زمانی مناسب تعویض شود. از این رو برای تعویض این برد باید از یک تکنسین آیفون تصویری کمک بگیرید.

تعمیر برد صدا

برد صدا از دیگر بخش های آیفون تصویری کوماکس می باشد که خیلی زود نیاز به تعمیر پیدا می کند. در جهت تعمیر این برد، باید در ابتدا با ساختار آن بیش تر آشنا شوید.

برد صدا به عنوان یک برد میانی در ساختار این آیفون تصویری به شمار می آید. چرا که تمامی فرمان های دیگر مانند برد های داخل آیفون مانند تصویر و برد کلید از برد صدا گرفته می شود.

پنج عدد سوکت در برد صدا تعبیه شده اند که هر کدام وظایف منحصر به فرد خود را دارند. برد صدا به طور کلی از تعداد زیادی قطعات الکترونیکی مانند خازن، مقاومت، رگولاتور، آی سی، دیود، ترانزیستور و… تشکیل شده است که هر کدام در زمان تعمیر این برد باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که تعمیر برد صدا نیاز به تخصص و مهارت دارد. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که برای تعمیر آن با شرکت تعمیر پارسیان تماس بگیرید.

تعمیر آیفون تصویری کوماکس
نکاتی در مورد خدمات تعمیر آیفون تصویری کوماکس در تهران

تعمیر پنل

پنل آیفون تصویری کوماکس از سه برد و یا سه قسمت مختلف به نام های برد اصلی پنل، برد دوربین پنل و برد صفحه کلید تشکیل می شود.

در زمان تعمیر پنل این آیفون تصویری باید بخش صدا و یا آمپلی فایر را در برد اصلی پنل مورد بررسی قرار دهید. از این رو تعمیر برد اصلی به سه دسته تقسیم می شود:

تعمیر درب باز کن در برد اصلی پنل

در زمان تعمیر درب باز کن پنل باید رله درب باز کن و ترانس پنل را مورد بررسی قرار دهید.

تعمیر آمپلی فایر یا صدای برد اصلی پنل

در جهت انتقال صدا از میکروفون و تبدیل به صدای قابل شنیدن، باید آمپلی فایر در برد اصلی مورد بررسی قرار بگیرد. تعمیر این بخش نیاز به تخصص کافی دارد. لازم است بدانید که آمپلی فایر قطعه ای است که باعث می شود تا صدای مطلوب را به صورت کامل بشنویم.

تعمیر شاسی زنگ های برد اصلی پنل

این بخش از آیفون تصویری، شامل دکمه های نشان دادن تصویر و… می باشد. برای تعمیر شاسی زنگ های برد اصلی، باید پنل به طور کامل باز و مورد بررسی قرار بگیرد. لازم به ذکر است که تعمیر این بخش از آیفون تصویری نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد.

به طور معمول خرابی های برد پنل آیفون تصویری با نشانه های زیر همراه می باشد:

  • زنگ خوردن ممتد در کل واحد های ساختمان
  • نویز در صدا یا تصویر کل واحد های ساختمان
  • نداشتن تصویر در کل واحد های ساختمان
  • نداشتن صدای برگشت در کل واحد های ساختمان
  • نداشتن صدای زنگ در کل واحد های ساختمان
  • باز نکردن درب در کل واحد های ساختمان

شما می توانید برای تعمیر آیفون تصویری خود، از تکنسین های شرکت تعمیر پارسیان کمک بگیرید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:
تعمیر آیفون تصویری بیسیم در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *